onsdag 19 november 2008

Julklappar

Nu börjar det verkligen bli dags att köpa julklapparna så man hinner göra bort det innan den värsta julstressen sätter igång. För jag gillar då verkligen inte att springa runt på stan i panik och köpa julklappar som inte riktigt känns bra. Till dessa ska det köpas julklappar i år:
  1. Sambon (som dock fyller år strax innan julafton så en till present måste inhandlas)
  2. Mamma med sambo
  3. Pappa
  4. Mormor och morfar
  5. Farmor och farfar
  6. Kusin
  7. Tjejerna (vi köper alla en julklapp à 200:- som vi sedan lottar ut på vår lilla julafton)
De som är överstrukna har jag redan köpt/beställt och de kursiva har jag en idé om vad jag ska köpa.

Hur går det för er med julklappshandlingen?

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag har köpt en julklapp än så länge. men förra året börja jag köpa julklappar i Augusti.

Helen sa...

verkar som om du har läget under kontroll i alla fall.

Sofie sa...

Vilken smart idé, att ni går ihop ett gäng! Skulle jag också vilja göra. o<:)

Anonym sa...

Samma här, jag gillar inte heller att trängas och köa precis före jul.

Ida sa...

Moa - Det låter idealiskt att börja i augusti. Men hur mycket jag än försöker varje år så blir det alltid lite stress :)

Helen - Ja, än så länge känns det rätt lugnt. Får bara hoppas att jag fortsätter köpa de sista klapparna så jag inte står där sista veckan och är stressad över dem ;D

Sofie - Dra ihop dina tjejkompisar, sätt ett maxpris och anordna en liten julafton där ni kan byta klappar till varandra. Då slipper ni köpa paket till alla i gänget (vilket lätt kan bli dyrt och svårt) men man får ändå köpa en julklapp till sina vänner. Det gäller bara att den ska passa alla :)

Hannele - Nej, det är inte alls trevligt! Julen ska inte vara stress. Den ska vara lugn och ro :)