söndag 9 november 2008

Tomten är far till alla barnen

Handling: Sara har varit gift flera gånger och till julafton bjuder hon in sina exmakar med familjer att fira jul med henne och hennes nye make Janne. Festen urartar ganska snabbt och med en hel del sprit innanför västen råkar Janne avslöja för en av gästerna att han låtit sterilisera sig, något som snart alla får reda på... utom Sara. Sara i sin tur vill inget hellre än ha barn med Janne. Vid middagen berättar Sara den strålande nyheten att hon är gravid!

Betyg: 4/5
Det är en riktigt bra julfilm även om fokus inte ligger på själva julen. Men man får skratta hjärtligt och faktiskt också njuta av härlig julstämning. Ett måste i varje julfilmssamling!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Jag håller med! Det är en härlig film, men jag brukar försöka att inte se den för tidigt... Därför har jag packat ner den bland julsakerna!!;)

Ida sa...

Bra idé! Det ska nog jag också göra när jag plockar bort årets jul. Det är ju nämligen så svårt att hålla sig från alla julfilmer när man har dem i närheten. :)