onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Kan ni tänka er? I morgon är det julafton. Julen är verkligen här! (Ja, jag vet att julen är mer än bara en dag.. men nog tusan är det väl något alldeles extra med julhelgen?)

Vi drar igång julfirandet ikväll med att åka till min mamma och hennes sambo där det ska bytas julklappar. Mina föräldrar är nämligen separerade så i min familj firas julafton flera dagar i rad. Jag tycker att det är så härligt att kunna fira med alla mina kära även om familjesituationen inte ser ut som den gjorde när jag var liten. Det blir bara mer av det goda! Jag tycker det är mysigt att verkligen få träffa alla mina nära och fira jul.. och att det inte alltid blir den 24/12 bryr jag mig inte alls om. För inte är det väl datumet som är det viktiga, utan att umgås och njuta? Det tycker i alla fall jag..

Då min julafton redan är här måste jag önska er alla God Jul!


(Försökte lägga upp en bild på vår julgran och alla julklappar.. men blogger ville inte riktigt, så den bilden får jag bjuda på någon annan dag!)

4 kommentarer:

Metronyx sa...

God jul och stackars bocken : D

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej!

ÄNTLIGEN fick jag veta vem som ställt det fina paketet på min bro....

Tusen, tusen tack för den underbara lilla tomte-sixten som fanns i mitt paket. Blev jätteglad. Har haft så mycket under julen så jag har inte hunnit fota och lägga ut i bloggen, men det kommer. Hade också tänkt mig att efterlysa dig för det stämmer ju inte alls det som står i listan i JULHUSETS blogg.

Ha en fin fortsättning på året och GOTT NYTT ÅR på dig!

Kram

Måd i samma stad :o)

Margie’s daughter Leiny sa...

Merry Christmas, I hope all your dreams come true in 2010. My computer is broken so I could not visit you earlier. Hugs, Margie.

Ida sa...

Metronyx - God Jul och Gott Nytt år till dig med! Å bocken.. inte lätt för honom.

Måd-My Precious Home - Vad glad jag blir att du uppskattade min lilla julklapp! Hade tänkt avslöja mig för dig idag.. men då hade du ju redan hittat mig :)

Margie - I've been so busy that I haven't visited anyone the last week or two. But I'll drop by you soon and get inspired!