torsdag 28 oktober 2010

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Julens Pyssel.. så här kommer mina svar!


Pepparkakor – Lussebullar
Knepig. Vad vore julen utan pepparkakor och lussebullar? Jag tycker så mycket om båda att jag inte kan välja.

Skumtomtar – Knäck
Samma sak här. Jag kan bara inte välja!

Ischoklad – Marsipan
Jag gillar verkligen inte ischoklad, så det går helt bort.

Köttbullar - Prinskorvar
Jag har ätit vegetariskt de sista åren så det har blivit vegetariska alternativ. Men självklart hör båda hemma på julbordet!

Julkorv – Julskinka
Julskinkan hör ju den svenska julen till.. men jag har inte ätit den på ett par år nu. Får se om den kanske gör återpremiär i mitt liv i år.

Lax – Sill
Jag älskar lax!

Revbenspjäll – Janssons frestelse
Jag älskar Janssons frestelse och har verkligen försökt hitta en fullgod vegetarisk ersättare. Dock utan framgång.

Paradis – Aladdin
Jag föredrar den ljusa chokladen.

Rullsylta - Pastej
Leverpastej var min stora favorit som barn!

Glögg – Julmust
Omöjligt val! Båda är självklara här hemma under julen!

Rödbetssallad – Dopp i grytan
Är inget fan av någon av dem faktiskt..

Ris à la malta – Risgrynsgröt
Ris à la malta på julafton och risgrynsgröt så ofta jag kan under december!

Äpplemos – Senap
Självklart äppelmos. Jag har lite svårt för senap..

Hemma - Borta
Som barn firade vi alltid hos min mormor och morfar.. och nu med separerade föräldrar blir det vartannat år hos varje familj. Så jag firar alltid julen borta. Längtar dock efter att fira hemma när jag själv har barn..

Utomlands - Sverige
Jag har bara firat jul i Sverige så det blir det självklara svaret. Men vi får väl se hur det blir i framtiden..

Ge - Få
Jag älskar att köpa julklappar!

Mysteriet På Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmöss
Jag uppskattade verkligen Mysteriet på Greveholm när det var årets kalender..

Chokladkalender - Paketkalender
Chokladen i chokladkalendrar är inte den bästa.. och sen är det ju fantastiskt roligt med paketkalendrar!

Plastgran - Äkta
Har plastgran själv av bekvämlighetsskäl.. men drömmer om en äkta.

1 kommentarer:

Therese sa...

Jag gör vegetarisk Jansson med tartex. Inte direkt en fullgod ersättare, men inte dumt alls faktiskt. :)