tisdag 22 oktober 2013

Julen 2013

De sista åren har det varit lite svårt att hinna med en aktiv julblogg samtidigt som jag jobbat heltid. Det har känts tråkigt och jag har ständigt haft dåligt samvete över att min älskade blogg samlar damm.

Inför julen 2013 är förutsättningarna lite annorlunda vilket kommer påverka mitt julbloggande. Dels har jag bestämt mig för att julbloggen ska vara rolig bisyssla (inte ett jobbigt måste) och dels jobbar jag inte i år. Inte på traditionellt sätt o alla fall. Jag är nämligen mammaledig med min lilla dotter A som föddes i slutet på maj.

Julen har alltså fått ytterligare en dimension från och med i år. Både jag och sambo I vill ge vår dotter de bästa möjliga jultraditionerna och det känns som en oerhört rolig och spännande utmaning. För vi är ju inte bara ett par som ska enas om vilka familjetraditioner vi vill föra vidare.. Vi är ju en svensk/engelsk familj som ska försöka ena våra länders olika sätt att fira jul till en härlig kompott!

Jag hoppas några läsare finns kvar och att ni vill hänga med på resan!

4 kommentarer:

Jul i Laloland sa...

Grattis till lilla bebben och kul att du är tillbaka!

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Välkommen tillbaka!

Ida sa...

Tack!

Ida sa...

Tack! Det känns jättebra att vara tillbaka. Har hängt med i Laloland hela tiden och ska försöka bli bättre på att kommentera nu!