onsdag 17 september 2008

Samma julkalender i TV och radio

Jag läste precis att det ska vara samma julkalender i TV och radio i år. Det är tydligen inget nytt fenomen då SVT och SR samarbetade om julkalendrarna fram tills 1972 (men även 1976). Julkalendern kommer heta "Skägget i brevlådan" och berättelserna kommer skilja sig lite åt mellan TV och radio.

Jag måste ju erkänna att jag som vuxen fortfarande åtminstone ser de första avsnitten av TV-kalendern (och fortsättningen om jag gillar det jag ser) där i början på december. Jag tycker att det är mysigt att på morgonen krypa upp i soffan, äta min frukost och kika på julkalendern... precis som jag gjorde som barn. Jag gillade aldrig riktigt radiokalendern (varför vet jag dock inte), så det känns inte ens särskilt konstigt att det bara kommer finnas en variant av julkalendern i år. Jag som brukar vara så emot alla julförändringar!

0 kommentarer: