måndag 10 november 2008

Bok - Julmysteriet

Jostein Gaarders roman Julmysteriet är en av mina absoluta favoriter. Jag har läst ett kapitel varje dag under julen (från 1 december - 24 december) varje år sedan jag fick boken av min mamma. Detta till trots kan jag inte riktigt komma ihåg vad som händer i den. Hur fantastiskt är inte det? För varje år får jag chansen att njuta av den än en gång. . .

Den handlar om pojken Joakim som i en dammig bokhandel hittar en magisk adventskalender. I den får han följa med Elisabet på hennes långa resa till Betlehem. Det är inte bara en resa genom hela Europa och mindre Asien utan också en resa genom historien.

Om du inte har läst den; gör det! Det må vara en ungdomsroman, men den är så himla mysig.

3 kommentarer:

Julhuset sa...

Håller med dig, en urmysig bok att läsa.

Ida sa...

Ja, visst är den härlig? :)

Anonym sa...

Låter trevligt, mysig tradition.