söndag 18 oktober 2009

Moderna änglaspel

Jag har älskat änglaspel ända sedan jag var liten. Det var självklart för mig att köpa mig ett eget min första jul som jag hade flyttat hemifrån. Jag tycker att det plingande ljudet är helt ljuvligt men det gör tyvärr varken min sambo eller mina vänner. Jag har därför kikat runt en del på alternativ och egentligen det enda jag har hittat är änglaspelen från Pluto Produkter som finns på väldigt många internetbutiker. Dessa moderna änglaspel är ganska lika de klassiska men med den stora skillnaden att de inte plingar.

På de klassiska änglaspelen är det änglar som hänger ned och snurrar runt, men på de moderna kan man finna nästan vilka figurer som helst. Jag tycker att de nya är fina men jag tror att jag skulle sakna plingandet.

Vad tycker ni om dem? Har någon av er ett sånt här modernt änglaspel?

8 kommentarer:

Unknown sa...

Du är inte ensam om att tycke om dom väldigt mycket:) Minns den första julen som min lilla syster firade, så var hon helt fänglas av farmors gammal änglaspel hela julen. Hon är 6 åri dagens lägge och hon är fort farande helt tokig i det. Tycker själv att dom är mycket fina och ro givande.

Anonym sa...

vilken julig blogg du har! Har läst några inlägg nu och länkar till dig från min julblogg :)

Jag har inte sådant änglaspel, men min kusin har ett som han fick när han fyllde ett år. Jätte fint är det.

Jul i laloland sa...

Tips: Ta bort alla pinnar utom en eller två på det gamla så plingar det inte lika mycket. Det gjorde alltid jag som liten för min mamma blev tossig av ljudet =)

Tina´s Jul sa...

Ända sedan jag flyttade hemifrån har jag tänkt köpa ett klassiskt änglaspel men det har tyvärr inte blivit av.

Jag är uppvuxen med ett klassiskt änglaspel och jag fullkomligt älskade det genom hela min uppväxt och jag tänker på det varje jul och önskar att jag hade ett.

Denna jul måste jag bara köpa ett.

Elin - Julbloggen sa...

jaaaa plingandet är såååå mysigt... min sambo tycker inte det.. Så därför har vi ingen... :(

Hanneles jul sa...

jo, jag har köpt :)

Ulrika sa...

gillar alla de nya med söta pepparkaksgubbar osv, men saknar också pinglandet...

Ida sa...

Zandra - Vad roligt att höra att jag inte är ensam om att tycka om dem. Har nästan känts så här hemma :)

Tomtenissans - Vad roligt att du har länkat till mig. Jag ska titta in till dig nu :)

Jul i laloland - Vilket bra tips! Jag kanske får försöka mig på det.. för jag är nog inte beredd på att ge upp mitt älskade änglaspel :)

Tinas Jul - Jag är också uppväxt med änglaspel och det är nog därför jag håller det så kärt. För mig är det jul! Du får se till att köpa dig ett när alla julsaker kommer ut i butikerna :)

Elin-Julbloggen - Som jag skrev så gillar ju inte min sambo inte heller ljudet. Men jag kan inte riktigt vara utan mitt älskade änglaspel.. så jag sätter oftast igång det när jag är ensam hemma. :)

Hanneles jul - Gillar du din moderna variant? :)

Gremlinsmamman - Ja, alla de nya är riktigt fina.. men det blir inte riktigt samma sak.